ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Μάϊος 2014 μέχρι και σήμερα δημοσίευση βιβλιοάποψη νέων βιβλίων στο
filanagnosiaprogram.blogspot.gr "Βιβλία και Βιβλιοφιλία"από τη Δημιουργό-Υπεύθυνη ύλης Έλενα Αρτζανίδου,συγγραφέας-εκπαιδευτικός.
Eπικοινωνία:Εmail: filanagnosia@gmail.com

Οκτώβριος 2013-Μάϊος 2014
filanagnosiaprogram.blogspot.gr "Βιβλία και Βιβλιοφιλία"Δημιουργός-Υπεύθυνη ύλης Έλενα Αρτζανίδου,συγγραφέας-εκπαιδευτικός.

Μάιος 2011-Σεπτέμβριος 2013
"Βιβλία και Βιβλιοφιλία" και μέσα από το site της Διεύθυνσης Π.Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Διευθυντής Μιχάλης Καλογραίας,Yπεύθυνη Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών,Μαθητών και Φοιτητών,"Αχιλλέας Καψάλης" -Υπεύθυνη σχεδιασμού και ύλης filanagnosiaprogram.blogspot.com:Έλενα Αρτζανίδου.
Eπικοινωνία:Εmail: filanagnosia@gmail.com

Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

Ένα σχόλιο από Δημοτικό Σχολείο που μας δίνει περισσότερη δύναμη και διάθεση να κάνουμε περισσότερα!

Δεν είναι το πρώτο ή το μοναδικό σχόλιο στον ένα χρόνο και κάτι μήνες που είμαστε στον δικτυακό τόπο που μας ανατροφοδοτεί,αλλά έχει ενδιαφέρον.Ευχαριστούμε!
Ο/Η mariana άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Φόρμα Δήλωσης "Τα βιβλία ταξιδεύουν"": 
 Με τον ερχομό της πανέμορφης αυτής βαλίτσας, που και μόνο από την εμφάνισή της προκάλεσε ενθουσιασμό, 'άνοιξε' για εμάς, τα 'πρωτάκια' του 54ου Δημ. Σχολ. Θεσ/νίκης, ο κύκλος ενός ετήσιου project με σκοπό την αγάπη για το εξωσχολικό βιβλίο και την αντιμετώπισή του ως 'φίλο' κι όχι ως 'εχθρό'.
Η ιστορία λοιπόν του 'Καλού μας Γρηγόρη',του.....Βρομογοργοπόδαρου λαγού, μας έδωσε την ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα και να δεθούμε ως ομάδα και ολομέλεια, να επικοινωνήσουμε, να ......ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας, να μιλήσουμε για αξίες που τείνουν να ξεχαστούν ( σεβασμός, ενσυναίσθηση, αποδοχή, αγάπη, δικαιοσύνη, κ.λ.π. ), να 'παίξουμε' με τα μαθηματικά, τη γλώσσα, τα εικαστικά, τους κανόνες για το περιβάλλον, να δράσουμε με το σώμα μας και να εκφραστούμε αβίαστα - ελεύθερα, με όποιο τρόπο επιθυμούσαμε.
Μέσα από τη συνεργασία μας νιώσαμε ικανοποίηση και γεμίσαμε χαρά απ΄τα αποτελέσματα των εργασιών μας.
Θα συνεχίσουμε ακούραστοι.......
Ελπίζουμε η πρωτότυπη αυτή βαλίτσα να 'ταξιδέψει' σε πολλά σχολεία της πόλης μας και να αποτελέσει το εύνασμα για την αρχή ενός....ονειρεμένου λογοτεχνικού ταξιδιού, στη ζωή των μαθητών μας.
Αξιέπαινη η προσπάθεια του γραφείου!!! 
Ανάρτηση από τον/τη mariana στο Βιβλία και Βιβλιοφιλία τη 19 Οκτωβρίου 2012 8:21 π.μ.


Καλωσορίζουμε στο blog μας την Ποίηση.
Κάθε Πέμπτη θα φιλοξενούμε ένα ποίημα που θα απευθύνεται στους μαθητές, μαθήτριες, στους εκπαιδευτικούς και τους φίλους της παιδικής ποίησης.
Ωστόσο δε θα μείνουμε μόνο σε αυτό, από Δεκέμβρη θα αναρτήσουμε μια επιπλέον πρωτότυπη στήλη με στόχο να παρέχουμε ένα εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για να προσεγγίσουν ένα ποίημα.
Η στήλη θα φέρει το όνομα:
 «Ποιήματα που μου μιλούν».
Θα πρωτοπαρουσιάζονται στη Λέσχη Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»,  τη Λέσχη Φοιτηριών ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ, και από το νέο έτος και στους μαθητές μας σε ένα πρόγραμμα έκπληξη.

 Η στήλη για την ποίηση εγκαινιάζεται με το εισαγωγικό σημείωμα του καθηγητή παιδικής λογοτεχνίας Ανδρέα Καρακίτσιου,Τ.Ε.Π.Α.Ε ΑΠΘ,που χρόνια τώρα ταξιδεύει στα μονοπάτια της ποίησης με τα φτερά της φαντασίας του.
Περί παιδικής ποιήσεως τα σπουδαία.
   Η παιδική ποίηση ως ολότητα είναι μια ισοτοπία μορφής και περιεχομένου με διάφορες παραλλαγές. Ορισμένες παραπέμπουν στην παραδοσιακή ποίηση, άλλες στη νεοτερική και στις σουρεαλιστικές μορφικές επιλογές και άλλες στην αστείρευτη δεξαμενή της προφορικής λαϊκής ποίησης και λογοτεχνίας. Πάντοτε όμως οι μορφικές και θεματικές επιλογές συνδέονται άμεσα και στην ουσία διαμορφώνονται από την καταλυτική επιρροή του προσδοκώμενου/υποτιθέμενου μικρού ή νεαρού αναγνώστη.
H παιδική ποίηση όμως ως λογοτεχνικό είδος διαφοροποιείται ευθέως όχι μόνο από τα υπόλοιπα είδη της παιδικής  πεζογραφίας, όπως είναι φυσιολογικό,  αλλά ακόμη και έναντι της ποίησης εν γένει. Ακολουθεί μια τελείως αυτόνομη και διαφορετική λογική και υπακούει σε διαφορετικούς κανόνες και συμβάσεις. Κατ’ αρχάς συμπυκνώνει περισσότερο από την ποίηση εν γένει(ενηλίκων) την έκφραση του χορού και της μουσικής. Χωρίς να απεμπολεί τα όρια της γλώσσας και του νοήματος εμφαίνει στα διάφανα επίπεδα του ήχου και του ρυθμού, αναζητώντας θα ‘λεγε κανείς, την πεμπτουσία του ποιητικού λόγου στη συνύπαρξη των τριών τεχνών, μουσικής, χορού και ποιητικού λόγου. Ουσιαστικά, η παιδική ποίηση επαναπροσδιορίζει τις ρίζες και την προέλευση του ποιητικού λόγου και επιστρέφει επιδεικτικά στις  μορφές έκφρασης εκεί όπου σώμα, ψυχή και συναίσθημα ταυτίζονται αρμονικά και δημιουργικά.
Ο μικρός ακροατής/αναγνώστης προσλαμβάνει το παιδικό ποίημα πρώτα ωσάν μια αλυσίδα ήχων και μελωδικών ακουσμάτων και στη συνέχεια ωσάν μια έλλογη σειρά ανιχνευτικών νοημάτων . Οι ηχητικές και μουσικές εικόνες των ποιημάτων ενδιαφέρουν προνομιακά τους μικρούς ακροατές και έπονται σημασίας και προτεραιότητας οι νοητικές Έτσι, ένα παιδικό ποίημα περισσότερο ακούγεται, βιώνεται, τραγουδιέται, χορεύεται, δραματοποιείται και λιγότερο εννοείται, κι αυτό αργότερα στο στάδιο του ρεαλισμού και των συγκεκριμένων νοητικών ενεργειών. Ο μικρός αναγνώστης/ ακροατής στην πρόσληψη του ποιήματος επιστρατεύει όχι μόνο τα μάτια αλλά και το σώμα, όχι μόνο το νου αλλά και το σώμα του.

Ανδρέας Καρακίτσιος
Καθηγητής  Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ.

 Δεν είναι μόνο που φέτος είναι η επέτειος των εκατό χρόνων από τη γέννηση του Νικηφόρου Βρεττάκου, είναι ότι και ο ποιητής είναι στις καρδιές όσων τον έχουν διαβάσει, μελετήσει, αγαπήσει. Είναι που ο ποιητής έδωσε τη ζωή του στην ποίηση, την αγάπησε όσο τη γυναίκα του, τα παιδιά και τα εγγόνια του, όπως γράφει η Αθηνά Μπίνιου στο βιβλίο,«Το παιδί που έγινε ποιητής»,Πατάκης.
Όπως η μέλισσα γύρω από ένα άγριο
Λουλούδι, όμοια και εγώ. Τριγυρίζω
Διαρκώς γύρω απ’τη λέξη…
Με το νήμα
Των λέξεων, αυτόν το χρυσό
Του χρυσού, που βγαίνει απ΄τα βάθη
Της καρδιάς μου, συνδέομαι, συμμετέχω
Στον κόσμο…
-Ο αγρός των λέξεων, Τα ποιήματα τόμος 3
Νικηφόρος Βρεττάκος Το παιδί που έγινε ποιητής, Α.Μπίνιου, Πατάκης




Οι φιλαναγνωστικές δράσεις όπως παρουσιάστηκαν, στη Λέσχη Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»,τη 8/10/2012 και στην Δ΄τάξη του 105ου Δ.Σ Αν.Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του προγράμματος:
«Πάμε Τελλόγλειο με τη Δ/νση Π.Ε Αν. Θεσσαλονίκης να διαβάσουμε ιστορίες, να δράσουμε και να ταξιδέψουμε μέσα από εικόνες του Λούβρου».
Το πρόγραμμα των μαθητών υλοποιείται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα ΑΠΘ.
Πηγαίνετε στη στήλη:
"Προτάσεις φιλαναγνωστικών δράσεων 2012-2013",να δείτε όλο το πρόγραμμα.
Αγαπητά μας παιδιά,
αγαπητοί εκπαιδευτικοί, βιβλιοθηκονόμοι, γονείς και φίλοι του βιβλίου,ο αγαπημένος συγγραφέας Φίλιππος Μανδηλαράς, με την ανατρεπτική ιστορία του"Μια μύγα μια φορά" στη στήλη«Ο Συγγραφέας συνομιλεί με τα παιδιά".
 Στόχος της στήλης είναι να διαβάζεται από τα παιδιά μέσα στην τάξη με το Δάσκαλο, στη Βιβλιοθήκη με το Βιβλιοθηκονόμο και στο σπίτι με τους γονείς.
      Οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να επικοινωνήσουν με τη/το συγγραφέα, με μια ερώτηση που θα καταγράφουν στη θέση σχόλια, και να πάρουν μια απάντηση από την/τον ίδιο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου