ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Μάϊος 2014 μέχρι και σήμερα δημοσίευση βιβλιοάποψη νέων βιβλίων στο
filanagnosiaprogram.blogspot.gr "Βιβλία και Βιβλιοφιλία"από τη Δημιουργό-Υπεύθυνη ύλης Έλενα Αρτζανίδου,συγγραφέας-εκπαιδευτικός.
Eπικοινωνία:Εmail: filanagnosia@gmail.com

Οκτώβριος 2013-Μάϊος 2014
filanagnosiaprogram.blogspot.gr "Βιβλία και Βιβλιοφιλία"Δημιουργός-Υπεύθυνη ύλης Έλενα Αρτζανίδου,συγγραφέας-εκπαιδευτικός.

Μάιος 2011-Σεπτέμβριος 2013
"Βιβλία και Βιβλιοφιλία" και μέσα από το site της Διεύθυνσης Π.Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Διευθυντής Μιχάλης Καλογραίας,Yπεύθυνη Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών,Μαθητών και Φοιτητών,"Αχιλλέας Καψάλης" -Υπεύθυνη σχεδιασμού και ύλης filanagnosiaprogram.blogspot.com:Έλενα Αρτζανίδου.
Eπικοινωνία:Εmail: filanagnosia@gmail.com

Τι σκεφτόμαστε/ Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας-Ανακοινώσεις συναντήσεων.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
Υπεύθυνος φορέας διοργάνωσης: Σχολικοί Σύμβουλοι 7ης Περιφέρειας Π.Ε Αν.Θεσ/νίκης,2ης&3ης Περιφέρειας Π.Ε Χαλκιδικής σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ε.Αρτζανίδου,Α.Κόπτσης,Ευα.Κελεσίδης,Α.Παρασκευάς,Χρ.Τσαγκάλια

Επιστημονική Επιτροπή: Αλέξανδρος Κόπτσης Σχ.Σύμβουλος 7ης Π.Ε Αν.Θεσ/νίκης, Απόστολος Παρασκευάς Σχολικός Σύμβουλος,3ης Π.Ε ν.Χαλκιδικής, Ευάγγελος Κελεσίδης Σχολικός Σύμβουλος 2ης Π.Ε ν.Χαλκιδικής, Ανδρέας Καρακίτσιος καθηγητής ΤΕΠΑΕ, Bαγγέλης Ηλιόπουλος-συγγραφέας, πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος ΙBBY-εκπαιδευτικός, Ελένη Δικαίου-συγγραφέας, Γιώτα Φώτου-συγγραφέας-σχολική σύμβουλος Λάρισας,Έλενα Αρτζανίδου-εκπαιδευτικός,συγγραφέας.
Οργανωτική επιτροπή:  Έλενα Αρτζανίδου, Βάνα Κώστα,Αποστολία Γιουψάνη,Μαρία Καράνταλη, Χριστίνα Τσαγκάλια, Ευάνθης Χατζηβασιλείου.

Τρία χρόνια δράσεις φιλαναγνωσίας από τη Διεύθυνση Π.Ε Ανατ. Θεσσαλονίκης.
Τρία πιλοτικά προγράμματα.
Τρεις Σχολικοί Σύμβουλοι Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Θέσεις-Δράσεις-Αποτελέσματα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ημερίδας Φιλαναγνωσίας:Τελλόγλειο 22 Μαϊου 2013,
ώρα 10.00-15.00 «Ο Θησαυρός της φιλαναγνωσίας»
Υπεύθυνος φορέας διοργάνωσης: Σχολικοί Σύμβουλοι 7ης Περιφέρειας Π.Ε Αν.Θεσ/νίκης,2ης&3ης Περιφέρειας Π.Ε Χαλκιδικής σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Επιστημονική Επιτροπή: Αλέξανδρος Κόπτσης Σχ.Σύμβουλος 7ης Π.Ε Αν.Θεσ/νίκης, Απόστολος Παρασκευάς Σχολικός Σύμβουλος 3ης Π.Ε ν.Χαλκιδικής, Ευάγγελος Κελεσίδης Σχολικός Σύμβουλος 2ης Π.Ε ν.Χαλκιδικής, Ανδρέας Καρακίτσιος καθηγητής ΤΕΠΑΕ,
Bαγγέλης Ηλιόπουλος-συγγραφέας, πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος ΙBBY-Εκπαιδευτικός, Ελένη Δικαίου-συγγραφέας, Γιώτα Φώτου-Συγγραφέας-Σχολική σύμβουλος Λάρισας, Έλενα Αρτζανίδου Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας.
Οργανωτική επιτροπή:  Έλενα Αρτζανίδου,Βάνα Κώστα, Αποστολία Γιουψάνη,Μαρία Καράνταλη, Χριστίνα Τσαγκάλια,Ευάνθης Χατζηβασιλείου                                   
Προεδρείο:Βασιλική Βλάχου

Μιχάλης Καλογραίας Δ/ντης Π.Ε Αν.Θεσ/νίκης
Πρόγραμμα ημερίδας:                                
Α ΜΕΡΟΣ:
Χαιρετισμοί (10.00-10.30)
Α.Καρούμπης Αντιδήμαρχος Παιδείας
  • Γεώργιος Δ. Καρατάσιος,Περιφερειακός Διευθυντής Π.Ε και Δ.Ε Κ.Μακεδονίας,
  • Μιχαήλ Καλογραίας,Διευθυντής Π.Ε Ανατ.Θεσσαλονίκης,
  • Καθηγήτρια Αλεξάνδρα Γουλάκη Βουτυρά,Γενική Γραμματέας Δ.Σ του Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ.
  • Νικόλαος Ακριτίδης, Προϊστάμενος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε Σχολικών Συμβούλων, Κεντρικής Μακεδονίας
 
κα Λιλίκα Ζέρβα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Τελλόγλειου.

Έναρξη παρουσιάσεων
ΑνδρέαςΚαρακίτσιος ,καθηγητής ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ
«Φιλαναγνωσία...ως δια μαγείας ο κόσμος της λογοτεχνίας».

Έλενα Αρτζανίδου συγγραφέας-εκπαιδευτικός,υπεύθυνη του http://filanagnosiaprogram.blogspot.gr/ στη Δ/νση Π.Ε Ανατ.Θεσ/νίκης.
Α.«Η Οδύσσεια της Φιλαναγνωσίας 2011-2013»,στην 7η Σχολική Περιφέρεια Ανατ.Θεσσαλονίκης,και «Ο θησαυρός της φιλαναγνωσίας»,σε σχολεία της 3ης και 2ης Σχολικής Περιφέρειας Χαλκιδικής.
Β. «Το ταξίδι της Φιλαναγνωσίας με εκπαιδευτικούς,μαθητές,φοιτητές, συνεχίζεται στη Δ/νση Π.Ε Ανατ.Θεσσαλονίκης».

Αλέξανδρος Κόπτσης, Σχολικός Σύμβουλος 7ης Π.Ε Ανατ.Θεσσαλονίκης
«Φιλαναγνωσία από τη θεωρία στην πράξη: μια πιλοτική εφαρμογή».

 Απόστολος Παρασκευάς, Σχολικός Σύμβουλος,3ης Π.Ε Χαλκιδικής
«Ο θησαυρός της φιλαναγνωσίας πάει ταξίδι στα Δημοτικά Σχολεία της 3ης Περιφέρειας Χαλκιδικής»

Ευάγγελος Κελεσίδης, Σχολικός Σύμβουλος,2ης Χαλικιδικής
«Γιατί διαδίδεις τα μυστικά της φιλαναγνωσίας!»

Γιώτα Φώτου,συγγραφέας: «Περί φιλαναγνωσίας».
Διάλλειμα:12:30-13:00
Μ.Τζεκάκη πρόεδρος ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ-Σ.Μητακίδου καθηγήτρια ΤΠΔΕ ΑΠΘ
Β ΜΕΡΟΣ:
Ελένη Δικαίου-συγγραφέας:«Συνάντηση του συγγραφέα με τα παιδιά: εμπειρία και πρόκληση».
Ελένη Δικαίου
Χριστίνα Τσαγκάλια,αρχαιολόγος-υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων Τελλόγλειου συνεργάτης στο πρόγραμμα " Πάμε Τελλόγλειο με τη Δ/νση  Π.Ε Αν. Θεσσαλονίκης, για να διαβάσουμε ιστορίες,να δράσουμε και να ταξιδέψουμε μέσα από τα εκθέματα του Λούβρου και εκθέματα του Μουσείου»:Η Φιλαναγνωσία στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.
Στόχος της εισήγησης είναι η προσέγγιση του φιλαναγνωστικού προγράμματος,  που οργάνωσε η Δ/νση Π.Ε Αν. Θεσσαλονίκης και η Λέσχη Ανάγνωσης «Αχ.Καψάλης» σε συνεργασία με το Τελλόγλειο,  από την πλευρά των εικαστικών τεχνών, δηλαδή μέσα από τις εκθέσεις που φιλοξενήθηκαν στο ίδρυμα την περίοδο Οκτώβριος 2012- Απρίλιος 2013.
Ε.Αρτζανίδου,Ε.Γεωργίου,Σ.Δαραμήλα,Φ.Ουζουνίδου,Α.Παπασαραφιανός
Παρουσίαση των φιλαναγνωστικών δράσεων-αποτελεσμάτων σε σχολεία του πιλοτικού προγράμματος της 7ης Σχ.Περιφέρειας Αν.Θεσσαλονίκης,από τις εκπαιδευτικούς.

Σμαρώ Δαραμήλα, εκπαιδευτικός 88ου Δ.Σ Θεσσαλονίκης-Μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»
«Παίζοντας με τη λογοτεχνία μέσα στην τάξη».

Ευαγγελία Γεωργίου, εκπαιδευτικός 88ου Δ.Σ Θεσσαλονίκης-Μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης».
«Διαβάζοντας με τα παιδιά ξανάγινα παιδί!        

Παρουσίαση των φιλαναγνωστικών δράσεων σε σχολεία 2ης&3ης ΠΕ ν.Χαλκιδικής

Φωτεινή Ουζουνίδου, εκπαιδευτικός 1ου Δ.Σ Ν.Μουδανιών Χαλκιδικής,2η Π.Ε ν.Χαλκιδικής.
«Το ψυγείο του Ορέστη»

Αθανάσιος Παπασαραφιανός,εκπαιδευτικός 12/θέσιου Δ.Σ. Μ.Παναγιάς,Χαλκιδικής 3η Π.Ε ν.Χαλκιδικής
«Δράσεις Φιλαναγνωσίας στο Δ.Σ Μ.Παναγιάς».

Παρουσίαση των φιλαναγνωστικών δράσεων-αποτελεσμάτων σε σχολεία Ανατ.Θεσσαλονίκης από τις εκπαιδευτικούς-Μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»:

Αναστασία Κουτσιάνου ,εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής 1ου Δ.Σ Πυλαίας-Μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»:
«Η φιλαναγνωσία απλώνει το χέρι στην ειδική αγωγή».

Μερόπη Ματζαρλή, εκπαιδευτικός 1ου Δ.Σ Πανοράματος-Μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»:
«Περπατώντας στα μονοπάτια της φιλαναγνωσίας»
Γουλής Δημήτρης Δ/ντής 67ου Δημ.Σχ.Θεσ/νίκης
Δημήτριος Γουλής Διευθυντής 67ου Δ.ΣΘεσσαλονίκης-Μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»:
«Με τα φτερά της φαντασίας και τα πανιά της Λέσχης Φιλαναγνωσίας, ταξιδεύουμε».

Αικατερίνη Ζαπανιώτη και Έλενα Καρπούζα απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης ΑΠΘ:
«Το παιδικό βιβλίο στην εκπαίδευση.Κριτήρια επιλογής βιβλίων από εκπαιδευτικούς και μαθητές».
Κλείσιμο της ημερίδας-στρογγυλή τράπεζα συζήτησης.

           


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
ΛΕΣΧΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ
«ΑΧΙΛΛΕΑΣ Γ. ΚΑΨΑΛΗΣ»
ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΜΕ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ.


1.ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ

ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΛΕΣΧΗ
ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ;
Πολύ λίγα πράγματα:
Δήλωση συμμετοχής των εκπαιδευτικών
στο Γραφείο Φιλαναγνωσίας της Δ/νσης Π.Ε Ανατ. Θεσ/νίκης από
11/9 έως 30/9/2011.Αποδοχή των κανόνων λειτουργίας της
Λέσχης (λ.χ. ακριβής προσέλευση, δραστηριοποίηση μόνο σε
θέματα Φιλαναγνωσίας κ.λ.π).Άλλωστε ο ορισμός
συγκεκριμένου πλαισίου κι ο σεβασμός των κανόνων είναι τα
χαρακτηριστικά, που διαφοροποιούν τη Λέσχη από τις τυχαίες
συναντήσεις.

 2.
ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠOΣΟΙ ΜΠΟΡΟYΝ
ΝΑ ΠAΡΟΥΝ ΜEΡΟΣ ΣΕ ΜΙΑ
ΛEΣΧΗ ;
Στη Λέσχη μπορούν να πάρουν μέρος όλοι οι εκπαιδευτικοί
Π.Ε, που θέλουν να μοιραστούν με συναδέλφους τη συγκίνηση,
τον προβληματισμό ή  μερικές φορές και τη δυσαρέσκεια που
ένιωσαν από την ανάγνωση κάποιου βιβλίου.
Σχετικά με τον αριθμό των μελών, δεκαπέντε εκπαιδευτικοί
είναι συνήθως το ανώτατο όριο, καθώς σε μεγαλύτερες
ομάδες είναι δύσκολο να γίνει γενική, ζωντανή κουβέντα. Από
την άλλη, με λιγότερο από οκτώ εκπαιδευτικούς
κινδυνεύει η Λέσχη να υπολειτουργεί, καθώς η εμπειρία
δείχνει ότι στις μικρότερες ομάδες η συζήτηση στερεύει πιο
εύκολα.

 3.
ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΟYΜΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ
ΤΟ IΔΙΟ ΕΝΔΙΑΦEΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ
ΛEΣΧΗ ΜΑΣ;
Θα ενημερωθούν ηλεκτρονικά
τα Σχολεία και οι εκπαιδευτικοί από
τη Δ/νσης Π.Ε Ανατ. Θεσσαλονίκης,
ενώ θα υπάρχει η ανακοίνωση και στο blog
Φιλαναγνωσίας που ήδη λειτουργεί.

4.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΛΕΣΧΗ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ;
«Συντονιστής»: μια λέξη που ακούγεται αυστηρή
και περιοριστική. Δεν είναι όμως. Τουλάχιστον όχι
πάντα. Κάθε θίασος χρειάζεται ένα σκηνοθέτη, κάθε
συγκρότημα χρειάζεται έναν τραγουδιστή, κάθε
κίνημα χρειάζεται έναν αρχηγό. Τουλάχιστον στην αρχή.
Έτσι και η Λέσχη Ανάγνωσης Δασκάλων θα έχει ένα
Συντονιστή. Στην αρχή αυτός θα είναι ο/η υπεύθυνος του
προγράμματος Φιλαναγνωσίας της Διεύθυνσης Π.Ε Ανατ.
Θεσ/νίκης για να αναλάβει την ευθύνη του αρχικού
σχηματισμού της. Να προτείνει
στην αρχή  τις δράσεις της Λέσχης, τις επιλογές βιβλίων
και συγγραφέων και ίσως, κάποιες φορές, να συντονίζει τη
συζήτηση, αν χρειάζεται.

5.
ΚΑΘΕ ΠOΤΕ, ΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΗ
ΩΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ
Κ Α Ι  Ν Α Δ Ι Α Ρ ΚΟ Y Ν  Ο Ι
ΣΥΝΑΝΤHΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛEΣΧΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ;
Ο χώρος των συναντήσεων της Λέσχης Δασκάλων
Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας με ανοιχτό ορίζοντα,
λειτουργεί μέσα στο κτήριο της Δ/νσης Π.Ε Ανατ.
Θεσ/νίκης, Κατσιμίδη και Μήλου 33,
τηλέφωνο 2310 954153.
Ο χώρος είναι φιλόξενος, άνετος και
πάνω απ΄ όλα βολικός για όλα τα μέλη της Λέσχης.
Oι συναντήσεις ορίζονται κάθε δεκαπέντε μέρες και μέρα
Δευτέρα. Οι συναντήσεις της Λέσχης θα διαρκούν δυο ώρες.
*Εάν υπάρχει μεγάλη συμμετοχή θα δημιουργηθούν δυο ή
περισσότερα γκρουπ εκπαιδευτικών κα η Λέσχη θα λειτουργεί
κάθε Δευτέρα. Αυτό θα είναι αντικείμενο συνεννόησης κι
εξαρτάται απ’ τη συμμετοχή

6.
ΟΛΟΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ
ΒΙΒΛIΟ;
Ναι! Αν για παράδειγμα μπορεί σε μια συνάντηση να αποδοθεί
έμφαση σε ένα συγγραφέα, υποθετικά στο Μάνο Κοντολέων, και
το κάθε μέλος να διαβάσει διαφορετικό του βιβλίο, κάποιος το
«Δομήνικος»,άλλος το «Ο αδελφός της Ασπασίας», τρίτος το
«Τα φαντάσματα της Σοφίτας» και ακολουθήσει μια γενική
συζήτηση, ο καθένας θα ενημερώνει για το βιβλίο που διάβασε.
 Ακόμη μπορεί  τα συγκεκριμένα βιβλία να γίνουν η αφορμή,
 ώστε να αναζητήσουν τα μέλη μέσω  της μηχανής αναζήτησης
 και βιβλία άλλων συγγραφέων με ίδια  θεματολογία
 π.χ οικογένεια, οικολογία, διαφορετικότητα…  
 Στη συντριπτική πλειοψηφία των Λεσχών
 όλα τα μέλη διαβάζουν το ίδιο
βιβλίο μέσα στις δεκαπέντε μέρες που μεσολαβούν μέχρι την
επόμενη συνάντηση, οπότε και το συζητούν.
Στη Λέσχη μας θα ξεκινήσει μια καινοτομία, κατά την οποία
παράλληλα με το έντυπο βιβλίο, θα διαβάσουμε ψηφιακά και
διαδραστικά βιβλία με τη χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας :
e readers και i-pads.
Eπίσης σε συνεργασία με το ΕΚΕΒΙ θα κάνουμε χρήση των
βίντεο με τις συνομιλίες των συγγραφέων που θα έχουν
ανεβάσει στην ψηφιακή πλατφόρμα (mikrosanagnostis.gr).
Όπως και την επικοινωνία μέσω Skype, όπου είναι εφικτό, με
τους συγγραφείς των βιβλίων που τα μέλη της Λέσχης μας θα
διαβάζουν. Τέλος καλέσματα συγγραφέων που το έργο τους απασχολεί
τη Λέσχη μας, με την υποστήριξη του ΕΚΕΒΙ μέσα από το πρόγραμμα
τους, «Συγγραφείς και εικονογράφοι στα Σχολεία».

7.
ΠΩΣ ΕΠΙΛEΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛIΑ
ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ;
Επιλέγετε βιβλία παιδικής και νεανικής
λογοτεχνίας Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.
Ένας καλός τρόπος για να επιλέξετε τα βιβλία είναι
οι εφημερίδες και τα περιοδικά με ένθετα ή μόνιμες
στήλες παρουσίασης και κριτικής βιβλίων.
Παράλληλα, παρακολουθήστε ανάλογες εκπομπές
στην τηλεόραση με παρουσιάσεις βιβλίων, αλλά
και συνεντεύξεις συγγραφέων. Και φυσικά μπορείτε
να συμβουλευτείτε υπεύθυνους βιβλιοθήκης ή
βιβλιοπωλείων.
Επιλέξτε βιβλία που οι συγγραφείς και οι εκδότες προτείνουν
στη στήλη του Blog μας. Η θεματολογία θα προκύψει βέβαια μετά
από συμφωνία των μελών της Λέσχης Δασκάλων.

8.
MΕ ΤΙ ΜΠΟΡΕI ΝA ΣΥΝΟΔΕΥΤΕI
Η ΣΥΝAΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛEΣΧΗΣ
ΜΑΣ;
Οργανώσετε με έμπνευση την
ημέρα συνάντησης, ώστε όλη η διαδικασία να εξελίσσεται
χαλαρά σε ευχάριστο περιβάλλον.

9.
ΘEΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡOΠΟΙ
ΣΥΖHΤΗΣΗΣ.
Διαβάσατε το πρώτο βιβλίο που επιλέξατε
και είστε έτοιμοι να συζητήσετε γι’ αυτό.
Ξεκινήστε με εισαγωγικές ερωτήσεις, όπως  για παράδειγμα
άρεσε ή όχι το βιβλίο στα μέλη και γιατί.
Ποιο είναι το θέμα του και λίγα λόγια για τους
χαρακτήρες του. Τι γνώμη έχουν τα μέλη της Λέσχης
για τον τρόπο γραφής του συγγραφέα; Τους άρεσε, τους
δυσκόλεψε, τους μπέρδεψε;
Τα μέλη, με όχημα το βιβλίο που
διάβασαν, ίσως οδηγηθούν σε άλλο βιβλίο άλλου συγγραφέα
Έλληνα ή ξένου, με κοινή θεματολογία.   
Προϋπόθεση αποτελεί η αναζήτηση των βιβλίων μέσω
της μηχανής αναζήτησης, το ενδιαφέρον και η πληροφόρηση
όλων των μελών της Λέσχης.
Τα όρια και τα θέματα της συζήτησης, το πόσο θα
εμβαθύνετε ή όχι σε σημεία του βιβλίου, καθορίζονται από τα
μέλη της Λέσχης.
Πολλές από τις Λέσχες αναθέτουν σε κάποιο από τα
μέλη τους –διαφορετικό σε κάθε συνάντηση– να
κάνει μια «έρευνα», είτε για το θέμα του βιβλίου, είτε
για το συγγραφέα, είτε για παράλληλες δραστηριότητες
που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν σε σχέση
με το βιβλίο. Έτσι και η δική μας Λέσχη θα ορίζει
έναν εκπαιδευτικό-μέλος κάθε φορά ως υπεύθυνο
για μια μικρή παρουσίαση πληροφοριών και ιδεών, οι
οποίες θα λειτουργούν σαν προσάναμμα για τη συζήτηση που
θ’ επακολουθήσει.

 10.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜEΝΕΣ
ΛEΣΧΕΣ;
Αυτό το είδος Λέσχης ασχολείται με μια συγκεκριμένη
θεματολογία και ως παράδειγμα θα μπορούσαμε να
αναφέρουμε τις Λέσχες, που ασχολούνται με τη μαθηματική
λογοτεχνία και ήδη λειτουργούν στην Ελλάδα.
 Η Λέσχη Δασκάλων στην αρχή της ίδρυσής της θα
ασχοληθεί με την Παιδική και Νεανική Λογοτεχνία,
φιλοδοξεί όμως να εντάξει και άλλα είδη βιβλίων.

11.

Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝAΝΤΗΣΗ ΤΗΣ
ΛEΣΧΗΣ !
Αφετηρία θ’ αποτελέσει η γνωριμία των μελών και η συζήτηση για τη
λειτουργία της Λέσχης Δασκάλων.
 Η φυσική εξέλιξη οδηγεί σε μια συζήτηση για τα αγαπημένα
βιβλία του καθενός ή τα τελευταία βιβλία που διαβάστηκαν και
στους λόγους για τον οποίο άρεσαν τα συγκεκριμένα βιβλία.
………………………………………………………………………………………


                               Β. Δράσεις Λογοτεχνίας σε  Μαθητές Δημ.Σχολείων.
Παράλληλα με την Λέσχη Ανάγνωσης Δασκάλων και Μαθητών η Διεύθυνση Π.Ε Ανατ. Θεσσαλονίκης στοχεύει στη λειτουργία προγράμματος Φιλαναγνωσίας σε μαθητές  Α΄και Β΄τάξεων Δημ.Σχολείων κατά προτεραιότητα  Οι μαθητές θα συνοδεύονται από τον εκπαιδευτικό τους στη Λέσχη Ανάγνωσης Δασκάλων και Μαθητών «ΑΧΙΛΛΕΑΣ Γ.ΚΑΨΑΛΗΣ» μια φορά την εβδομάδα, για μια ώρα, με στόχο την επαφή και γνωριμία των μαθητών με το έντυπο, το ψηφιακό και διαδραστικό βιβλίο, την καλλιέργεια του λόγου, την ψυχαγωγία και την αισθητική καλλιέργεια.
Επιπρόσθετα στο πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας που θα υποστηρίξει με δράσεις η Λέσχη μας, θα εντάξει και τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω skype με συγγραφείς σε συνεργασία με το ΕΚΕΒΙ.                  
* Το πρόγραμμα Λογοτεχνίας σε μαθητές Δημ.Σχολείων υποδέχεται μέχρι δυο τάξεις διαφορετικών σχολείων ανά βδομάδα. Το πρόγραμμα θα είναι διάρκειας μιας ώρας και φιλοδοξεί να ξεκινήσει κατά την πρώτη βδομάδα του Νοέμβρη 2011. Συγκεκριμένη ανακοίνωση θα εκδοθεί το Σεπτέμβριο, όπως και ο τρόπος δήλωσης συμμετοχής μιας και μόνο τάξης από κάθε Σχολείο που το επιθυμεί.

                     Γ. Δράσεις Λογοτεχνίας σε  Μαθητές Ειδικών Δημ.Σχολείων
 Φιλοδοξία της Διεύθυνσης Π.Ε Ανατ. Θεσ/νίκης είναι από τον Ιανουάριο του  2012 να λειτουργήσει παράλληλα και πρόγραμμα Λογοτεχνίας για τους μαθητές, που φοιτούν στα Ειδικά Δημ. Σχολεία της Δ/νσής μας και ευρύτερα.
Το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί.



Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας.
 Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας σε μορφή εργαστηρίου είναι της Έλενας Αρτζανίδου, ύστερα από τη μακρόχρονη ενασχόλησή της με τη Λογοτεχνία ως νηπιαγωγού και συγγραφέως.
 Στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, η Έλενα Αρτζανίδου στηρίζεται και προτείνει βιβλία με οχτώ μεθόδους τεχνικές.
 Τα δίωρα βιωματικά εργαστήρια στηρίζονται στην παρουσίαση τριών βιβλίων που είτε είναι παραμύθια είτε είναι μικρές ιστορίες που φιλοδοξούν να δυναμώσουν την φλόγα της φιλαναγνωσίας και να φέρουν κοντά στα παιδιά και άλλους τίτλους βιβλίων που θα επιλέξει ο εκπαιδευτικός, ως αρχή, για να τα διαβάσει στα παιδιά μέσα στο σχολείο. Το κάθε βιβλίο, αμέσως μετά την καθηλωτική ανάγνωση, προσεγγίζεται με άλλες επτά μεθόδους-τεχνικές και έτσι ο εκπαιδευτικός στην παρούσα φάση, και στη συνέχεια το παιδί, καλείται και άλλοτε υποδύεται ρόλους, άλλοτε δημιουργεί εικόνες. Άλλες φορές του ζητείται να παρατηρήσει για να διατυπώσει υποθέσεις, να αιτιολογήσει και να αναδιηγηθεί. Το βιβλίο προκαλεί τα παιδιά και τα παρασύρει να νιώσουν τη χαρά του δημιουργού εμπλέκοντας τα στο παιχνίδι δημιουργίας ενός ποιήματος που αργότερα όλη η ομάδα μπορεί και να το τραγουδήσει, πατώντας σε γνωστές αγαπημένες τους μελωδίες. Τίποτε από ότι προτείνεται δεν ακολουθείται με τη σειρά που παρουσιάζεται. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει τις δράσεις, όλες ή όσες ταιριάζουν στην ομάδα που έχει, όμως αυτό που είναι  απαραίτητο να κάνει, είναι να διαβάσει το βιβλίο που ο ίδιος επέλεξε να παρουσιάσει στα παιδιά και αργότερα τα παιδιά, εξοικειωμένα πια, θα προτείνουν και θα διαβάσουν τα ίδια.

 Τι θέλουμε να πετύχουμε.
 Επαφή με τη λογοτεχνία, ψυχαγωγία και δημιουργικότητα.
Μέθοδοι-Τεχνικές:  Παρατήρηση, Παρουσίαση, Τεχνική Ανάγνωσης, Ερωτήσεις Επιφανειακής Κατανόησης-Προβολικές- Αιτιολόγησης, Εικαστικά, Τεχνική Θεατρικής Έκφρασης, Δραματοποίηση, Δημιουργία Ποιήματος και Τεχνική Εκμάθησης Ποιήματος.

Τι θα προσέξουμε: Η ώρα της ανάγνωσης του βιβλίου που επιλέξαμε στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας ή βιβλιοφιλίας δεν είναι μάθημα. Διαβάζουμε πάντα όλο το βιβλίο, δεν αφορά μια διδακτική ώρα, μπορεί να χρειαστούν και άλλες ώρες σε άλλες μέρες . Προκαλούμε όποιες και όσες από τις δράσεις  που προτείνονται ή όποιες άλλες κρίνουμε με οποιαδήποτε λογική σειρά. Μην ξεχνάμε πως πρωταγωνιστής σε ό,τι και αν κάνουμε είναι μόνο η ιστορία του βιβλίου.

Τι θα χρειαστούμε στο χώρο της φιλαναγνωσίας.       
Χώρος μόνιμος για την ανάγνωση: Μοκέτα με μαξιλάρια ή καναπέδες. Πίνακας από φελλό στον χώρο της φιλαναγνωσίας Μόνιμη θέση cd player, Θήκη με cd,  επίσης μια υδρόγειο σφαίρα που φωτίζεται ή ένα φωτιστικό.



Ανακοινώσεις συναντήσεων Συμβούλων και Εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας.

Ο Σχολικός Σύμβουλος Αλέξ. Κόπτσης και η Υπεύθυνη Φιλαναγνωσίας Έλενα Αρτζανίδου, στις 7/6, 8/6 και 9/6/2011 στα Δημ.Σχολεία αρμοδιόητας του Σχολικού Συμβούλου.

 Εβδομάδα ανατροφοδότησης του προγράμματος Φιλαναγνωσίας. 
Συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν τα βιωματικά εργαστήρια Λογοτεχνίας, για να συζητηθούν οι πρώτες εντυπώσεις τους και να δρομολογηθούν οι δράσεις για την επόμενη σχολική χρονιά.

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
Bιβλία που διαβάστηκαν, σχεδιάστηκαν και παρουσιάστηκαν από την Έλενα Αρτζανίδου 2011,2012, 2013, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και φοιτητές, με φιλαναγνωστικές δράσεις αναρτημένες στο blog:
και βιβλία που διαβάστηκαν και σχεδιάστηκαν φιλαναγνωστικές δράσεις από τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης Εκπαιδευτικών «Αχ.Καψάλης»,2011,2012,2013, στα βιωματικά εργαστήρια και αναρτήθηκαν στη στήλη του blog:
  1. Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο,Α.Παπαθεοδούλου,Πατάκης.
  2. Ένας κήπος στην τάξη μας,Χρ.Τσιαμπαλή Κελεπούρη,Ψυχογιός.
  3. Αστέρια στον πάτο της λίμνης,Ε.Γεροκώστα,Μεταίχμιο
  4. Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;,Β.Ηλιόπουλος,Πατάκης
  5. Ένα θαύμα για την Αλίκη,Ρένα Ρώσση Ζαϊρη,Ψυχογιός.
  6. Εννιά και μία ιστορίες δίχως φλυαρίες,Αν.Καρακίτσιος-Κρ.Καρακίτσιου,Διάπλαση.
  7. Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος,Κίτυ Κρόουθερ,Σύγχρονοι Ορίζοντες.
  8. Όμορφη πόλη,Μ.Θεοδωράκη,Διάπλαση
  9. Γιατί δε μετράς προβατάκια,Μ.Τσίτας,Ψυχογιός
  10. Αχ!σοκολάτα,Λ.Λαμπαρέλλη,Πατάκης
  11. Ο Βρομογοργοπόδαρος,Κ.Μάγος,Μεταίχμιο
  12. Ρέος ο καλύτερος φίλος,Μ.Ρουσάκη,Μεταίχμιο.
  13. Ο Παραμυθάς,οι φίλοι μου,Ν.Πιλάβιος,Ψυχογιός.
  14. Η ψιψίνα που βρήκε το νόημα της ζωής,Μ.Θεοδωράκη,Διάπλαση.
  15. Ο Τραμ,Κ.Μάγος,Πατάκης
  16. ΟΔΥΣΣΕΙΑ-Η πολυμήχανη ιστορία,Μ.Αγγελίδου,Βιβλιόφωνο
  17. Η Βασιλική και η νεράϊδα του νερού,Γ.Φώτου,Ψυχογιός.
  18. Ο μπαμπάς μου είναι…πειρατής, Β.Ηλιόπουλος,Πατάκης
  19. Η δύναμή μου Κ.Αρμενιάκου,Μεταίχμιο.
  20. Το κοκαλάκι της νυχτερίδας,Αν.Παπαθεοδούλου,Παπαδόπουλος.
  21. Η μάγισσα Τσαπατσούλια και οι καλικάντζαροι,Χ.Κατσαρή,Διάπλαση.
  22. Χάρτινα όνειρα,Β.Νευροκοπλή,Διάπλαση.
  23. Τα Χριστούγεννα της Μάχης, Ιωάννα Κυρίτση Τζιώτη, Παπαδόπουλος
  24. Ο Αϊ-Βασίλης και η μικρή γοργόναΡένα Ρώσση-Ζαϊρη, Ψυχογιός.
  25. Το αρχοντόπουλο που έγινε Πύργος, Σ.Μαντούβαλου, Πατάκης
  26. Με δυό πατρίδες,Σ.Γιαλουράκη,Βιβλιόφωνο.
  27. Ιστορίες για δειλούς και θαρραλέους,Χρ.Τσιαμπαλή Κελεπούρη,Ψυχογιός.
  28. Μια τρύπα στο νερό,Σ.Σερέφας,Μεταίχμιο.
  29. Η κούκλα που ταξιδεύει στον κόσμο,Αλ.Μήτσιαλη,Παπαδόπουλος.
  30. Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα,Χρ.Καραϊσκου,Διάπλαση.
  31. Δεν ντρέπομαι πιά,Ελ.Αρτζανίδου,Ψυχογιός
  32. Μια άλλη μέρας θα νικήσεις εσύ!Μ.Παπαγιάννη,Πατάκης,
  33. Χωρίς τη μαμά μου,Τζ.Θεοφανοπούλου,Ψυχογιός
  34. Η Πουπουλένια πριγκίπισσα Μ.Ρουσάκη,Παπαδόπουλος
  35. Κοσμοδρόμιο,Ελ.Κατσαμά Πατάκης
  36. Καρχαριακοί αγώνες,Χ.Κατσαρή,Διάπλαση
  37. Το κρυμμένο νερό,Λ.Λαμπαρέλη,Πατάκης
  38. Τρεις φορές κι έναν καιρό σ’ έναν πλανήτη μακρινό,Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου,Πατάκης.
  39. Νικηφόρος Βρεττάκος Το παιδί που έγινε ποιητής,Αθ.Μπίνιου,Πατάκης
  40. Το ταλέντο του ήλιου,Χρ.Καραϊσκου,Διάπλαση
  41. Κώδικας 99,Γ.Φώτου,Ψυχογιός.