19ος αιώνας και στη Γαλλία η λογοτεχνική ανάγνωση δε συμπεριλαμβάνεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων της, ωστόσο η ελίτ της εποχής θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη φιλαναγνωσία. Θα καταφέρει να εντάξει την αγάπη της για το βιβλίο στο γαλλικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μετά τον Α΄παγκόσμιο πόλεμο. Έτσι ξεκινά η επαφή του εκπαιδευτικού με τις Βιβλιοθήκες και η συστηματική επαφή των παιδιών με τα βιβλία, μέχρι που το 1970 η Λογοτεχνία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δύναμη της τηλεόρασης. Tότε η Παιδική Λογοτεχνία υποχρεώνεται να προσαρμοστεί στα καινούργια δεδομένα και για να ανταγωνιστεί την τηλεόραση γράφει πιο ψυχαγωγικά και χιουμοριστικά βιβλία. Το ταξίδι της φιλαναγνωσίας προχωρά με επιμονή και πίστη έως το 1990, όταν παρουσιάζεται η πρώτη ρωγμή που υφίσταται η θετική αύρα της φιλαναγνωσίας. Σε έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο άριστος μαθητής δεν ταυτίζεται με τον άριστο αναγνώστη της λογοτεχνίας και η συζήτηση δεν έχει κλείσει ακόμη. Στα πλαίσια αυτής της έρευνας όμως επιβεβαιώνεται ότι η λογοτεχνία συνδέεται με την πολιτιστική κληρονομιά, την παράδοση και την καλλιέργεια του λόγου.
Σήμερα διαπιστώνουν πως η λογοτεχνία βρίσκεται αντιμέτωπη με το διαδίκτυο και η πρόταση είναι πως αυτά τα δυο πρέπει να συνυπάρξουν προτείνοντας όμως αλλαγές στο περιεχόμενο των βιβλίων.
Και ενώ η φιλαναγνωσία συνεχίζεται συστηματικά στη Γαλλία, στη χώρα μας εμφανίζεται επίσημα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων το 2010. Πιστεύουμε πως η ένταξή της, έστω και καθυστερημένα, είναι από τις πιο σημαντικές προτάσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τόπος δίχως ζωντανή Λογοτεχνία σημαίνει χώρα δίχως γλωσσική ταυτότητα. Η φιλαναγνωσία είναι πολύτιμη και καθοριστική για την εξέλιξη των παιδιών και της κοινωνίας μας. Για το λόγο αυτό στη Δ/νση Π.Ε Ανατ.Θεσσαλονίκης θέτουμε ως θέμα προτεραιότητας την ενδυνάμωση της, προτείνοντας και δημιουργώντας συνθήκες που απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς αλλά και στα παιδιά των σχολείων μας.
Η Δ/νση Π.Ε Ανατ. Θεσ/νίκης ανακοινώνει:
Α. Δημιουργία για το επόμενο σχολικό έτος 2011-2012 στο χώρο της Διεύθυνσης Ανατ. Θεσσαλονίκης:
ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ
«ΑΧΙΛΛΕΑΣ Γ. ΚΑΨΑΛΗΣ»
ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ.
Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε».
Β. Δράσεις Λογοτεχνίας σε Μαθητές Δημ. Σχολείων.
Παράλληλα με την Λέσχη Ανάγνωσης Δασκάλων και Μαθητών η Διεύθυνση Ανατ. Θεσσαλονίκης στοχεύει στη λειτουργία προγράμματος φιλαναγνωσίας για μαθητές Α΄και Β΄τάξεων…Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε»
Γ. Δράσεις Λογοτεχνίας σε Μαθητές των Ειδικών Δημ. Σχολείων.
Φιλοδοξία της Διεύθυνσης είναι από το 2012 να ξεκινήσει η λειτουργία του… Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε»
Δ. Δράσεις Φιλαναγνωσίας στα πλαίσια συνεργασίας με τα Παιδαγωγικά και συναφή Τμήματα του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε»
Ε. Eπιστημονική-Διαπολιτισμική Βιβλιοθήκη.
Δ. Δράσεις Φιλαναγνωσίας στα πλαίσια συνεργασίας με τα Παιδαγωγικά και συναφή Τμήματα του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε»
Ε. Eπιστημονική-Διαπολιτισμική Βιβλιοθήκη.
Φιλοδοξία της Διεύθυνσης είναι από το 2012 να ξεκινήσει η λειτουργία του… Περισσότερα στο υπομενού «Τι σκεφτόμαστε»
ΣΤ. Εκπαιδευτική Βιβλιοθήκη-Περιβάλλον –Οικολογία.
Στην αξιέπαινη πρόσπάθειά σας δηλώνω συμμετοχή και αιτούμαι την έγγραφή μου στη λέσχη....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυάνθης Χατζηβασιλείου