tag:blogger.com,1999:blog-1049592049292162527.post7414759834340227512..comments2023-05-22T18:09:22.919+03:00Comments on Βιβλία και Βιβλιοφιλία: Τα νέα μας-Σχόλια.ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑhttp://www.blogger.com/profile/00236452850432446361noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1049592049292162527.post-90561831592550063842011-05-17T18:16:57.551+03:002011-05-17T18:16:57.551+03:00Σε μια εποχή που γύρω μας όλα δείχνουν ζοφερά και ...Σε μια εποχή που γύρω μας όλα δείχνουν ζοφερά και η καθημερινότητά μας κυριαρχείται από απαισιοδοξία, μια λάμψη, ένα φως στο "τούνελ" έρχεται να σπάσει την γκρίζα μονοτονία. Μια πρωτοβουλία της Έλενας και του Μιχάλη στο πλαίσιο της λειτουργία της Διεύθυνσης ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης, δείχνει το δρόμο της δημιουργίας και της ανάτασης. Αισθάνομαι υπερήφανος που είμαι φίλος τους. Καλή επιτυχία στο εγχείρημα, καλό κουράγιο για το μέλλον.<br />ΕυάνθηςΕυάνθης Χατζηβασιλείουhttps://www.blogger.com/profile/12603131999139165748noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1049592049292162527.post-36507987962108063732011-05-15T22:08:00.741+03:002011-05-15T22:08:00.741+03:00Όταν απελευθερώνονται οι ιδέες των δημιουργών και ...Όταν απελευθερώνονται οι ιδέες των δημιουργών και μετατρέπονται, από τους ίδιους , σε απλές βιωματικές πρακτικές έκφρασης και δημιουργίας, τότε η ελπίδα για ένα άλλο σχολείο είναι ακόμα ζωντανή.<br />Στο βιωματικό εργαστήριο, που πραγματοποιήθηκε στο 8ο Δ.Σ Κιλκίς , στις 22 Μαρτίου 2011, με εισηγήτρια την Έλενα Αρτζανίδου, πήγα (ως συνδιοργανωτής) να απευθύνω ένα χαιρετισμό και να επιστρέψω αμέσως στο γραφείο. Έκανα «το λάθος» και σκέφτηκα, από ευγένεια, να το παρακολουθήσω για κανένα δεκαπεντάλεπτο. Δεν κατάλαβα πότε πέρασε το δίωρο. Ήταν εκπληκτικό. Ήταν εκπληκτικό. Τέτοιες πρακτικές χρειάζεται το ελληνικό σχολείο για να γίνει φάρος πολιτισμού και καλλιέργειας αξιών , όπως είναι και η φιλαναγνωσία. Τότε ίσως να μην ξανασχιστούν βιβλία από μαθητές .<br />Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στη δημιουργό Έλενα Αρτζανίδου , η οποία δεν αρκείται μόνο στη συγγραφή, καλλιεργεί ταυτόχρονα και την αγάπη στο διάβασμα.<br />Κωνσταντίνος Ραμπίδης<br />Διευθυντής Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης ΚιλκίςΚωνσταντίνος Ραμπίδηςhttps://www.blogger.com/profile/02829086916611835050noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1049592049292162527.post-32785243086599771872011-05-11T14:54:50.754+03:002011-05-11T14:54:50.754+03:00Καλη επιτυχίαΚαλη επιτυχίαΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑhttps://www.blogger.com/profile/00236452850432446361noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1049592049292162527.post-66094740629122723912011-05-11T11:55:37.924+03:002011-05-11T11:55:37.924+03:00Σχόλιο Ανδρέα Καρακίτσιου, Καθηγητή ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ.
Η δ...Σχόλιο Ανδρέα Καρακίτσιου, Καθηγητή ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ.<br />Η δραματοποίηση εντάσσεται πλέον στο πλαίσιο των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας. Έχει αυτονομηθεί από την αυστηρή λογική της διδακτικής μεθοδολογίας των Παιδαγωγικών Επιστημών και έχει χαράξει μια δική της ανεξάρτητη πορεία. Το κυρίαρχο και προδιοριστικό της στοιχείο είναι ότι επιβάλλει την επικέντρωση του ενδιαφέροντος στο παιδί, επιτρέπει σε αυτό να αποφασίζει πώς θα μετατρέψει την πληροφορία, πώς θα την αναλώσει και πώς θα τη θεατροποιήσει. Κατά συνέπεια προωθεί την ενεργητική και βιωματική μάθηση και μετατρέπει πιεστικά το δάσκαλο σε εμψυχωτή, καθώς αναδεικνύει στο προσκήνιο τις ιδιαιτερότητες και την ιδιοσυστασία των παιδιών στη λειτουργία της πρόσληψης των λογοτεχνικών κειμένων.Η διαδικασία κατάκτησης της γνώσης ή της πρόσληψης της πληροφορίας μέσα από τα λογοτεχνικά κείμενα μετατρέπεται σε άμεση και βιωματική παραστατική μάθηση κατά τη μετατροπή της γνώσης σε θεατρική πράξη. Πέρα από αυτά σε κείμενα της παιδικής λογοτεχνίας η δραματοποίηση επιβάλλει μια άλλη ανάγνωση και μια άλλη ερμηνεία που συχνά εκπλήσσει αλλά πάντοτε κάνει πλουσιότερο το κείμενο και ενδεχομένως και το δάσκαλο. Σίγουρα βέβαια τα παιδιά του Σχολείου.Στα πλαίσια της Πρακτικής άσκησης του Ε’ εξαμήνου, εδώ και τρία χρόνια από το ακαδ. έτος 2008-2009 μέχρι και σήμερα, παρουσιάζεται αναλυτικά η μέθοδος της δραματοποίησης στους φοιτητές και φοιτήτριες από την κα Αρτζανίδου Έλενα, επιστημονικό συνεργάτη του Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας η Έλενα Αρτζανίδου, παρουσίασε στους φοιτητές μας ένα αναλυτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με κεντρικό άξονα το βιβλίο προσεγγίζοντάς το με πέντε μεθόδους-τεχνικές όπως: Παρατήρηση, Παρουσίαση, Ανάγνωση, Πρόκληση θεατρικής έκφρασης. Η παρουσία και η βοήθειά της ήταν πολύτιμη. Το πρόγραμμα της βοήθησε την πρακτική άσκηση και αξιολογήθηκε θετικά από τους φοιτητές μας. <br />Ανδρέας Καρακίτσιος<br />Καθηγητής Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ.ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑhttps://www.blogger.com/profile/00236452850432446361noreply@blogger.com